امامزاده شاهزاده قاسم زرقان

السلام علیکم یا اهل بیت النبوه و رحمه الله و برکاته
یا باب الحوائج ، یا موسی ابن جعفر
امامزاده شاهزاده قاسم زرقان

زیارت امامزاده شاهزاده قاسم علیه السلام
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا السَّیِّدُ الشَهیدُ الزَّکِىُّ الطّاهِرُ الْوَلِىُّ وَالدّاعِى الْحَفِىُّ اَشْهَدُ اَنَّکَ قُلْتَ حَقّاً وَ نَطَقْتَ حَقّاً وَ صِدْقاً وَ دَعَوْتَ اِلى مَوْلاىَ وَ مَوْلاکَ عَلانِیَهً وَ سِرّاً، فازَ مُتَّبِعُکَ و َنَجى مُصَدِّقُکَ وَ خابَ وَ خَسِرَ مُکَذِّبُکَ وَالْمُتَخَلِّفُ عَنْکَ، اِشْهَدْ لى بِهذِهِ الشَّهادَهِ لاَکُونَ مِنَ الْفائِزینَ بِمَعْرِفَتِکَ وَ طاعَتِکَ وَ تَصْدیقِکَ وَ اتِّباعِکَ وَالسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَیِّدى وَ ابْنَ سَیِّدى اَنْتَ بابُ اللّهِ الْمُؤْتى مِنْهُ وَ الْمَاْخُوذُ عَنْهُ ، اَتَیْتُکَ زائِراً وَ حاجاتى لَکَ مُسْتَوْدِعاً وَ ها اَنَا ذا اَسْتَوْدِعُکَ دینى وَ اَمانَتى وَ خَواتیمَ عَمَلى وَ جَوامِعَ اَمَلى اِلى مُنَتَهى اَجَلى اِن شاءالله.
َالسَّلامُ عَلَیْکَ یا شاهزاده قاسم وَ رَحْمَهُ اللّهِ وَبَرَکاتُهُ.
-----------------------------------------------------------------------
با نام خدا و عرض سلام خدمت عاشقان اهلبیت و زُوار محترم حضرت شاهزاده قاسم
ضمن قبولی طاعات و عبادات و زیارات شما خواهشمندیم عکسها و خاطرات و دلنوشته های خود را به ایمیل hodhodzar@gmail.com
صادقی ارسال فرمایید تا با نام شریف خودتان در سایت قرار گیرد
والسلام- خادم سایت : صادقی 09176112253
----------------------------------------------------------------------------
شماره حسابهای آستانه امامزاده شاهزاده قاسم – زرقان
تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز،
جهت واریز هدایا و نذورات عاشقان اهلبیت علیهم السلام
امور عمرانی 4035-7017-9978-6037
امور فرهنگی 3920-7017-9978-6037
امور مدیریتی 4142-7017-9978-6037
نذور ضریح 3813-7017-9978-6037

طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۰۳:۴۱ ق.ظ

نکاتی در مورد توسل و شفاعت و خرافات

هوالجمیل/ با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما خواننده گرامی و آرزوی بر آورده شدن حاجات منطقی و مشروعتان...، و بعد:
فرهنگ دعا و نذر و نیاز و توسل به «بابُ الحوائج ها» یا «مُستجاب الدعوه ها» در تمام ادیان و مذاهب و حتی بی دین ها و بت پرستان دنیا به روشهای مختلف وجود دارد و صرفنظر از اصالت عقیده، هر متوسل در زمان گفتگو و نجوا و گره زدن دل خود به قلب پاک موجودی مقدس (یا موهوم) در عالم غیب، حالتی معنوی و ماورائی و آرمانی دارد که معمولاً با خضوع و خشوع و حتی گریه و آه و اشکهای آشکار و پنهان همراه است. این روحیه زیبای فرازمینی، و گاه خرافی اگرچه ریشه در دورانهای گذشته دارد ولی قرن ۲۱ را (با عنایت به تمایل فطری انسان به عبادت و عبودیت پس از سَرخوردگی از ماشینیزم و تمدن وحشی، همچنین با توجه به  شیوع و رونق نحله های انحرافی و مکاره بازارهای مقدس مآبی که متأسفانه نام عرفان، کمال طلبی، غیب گوئی، حاجتروائی، شفا دادن و انتقال انرژی مثبت روی آنها می نهند) باید عصر بازگشت به معنویتهای رنگارنگ مثبت و منفی نامید. در این میان حتی کمونیستها که دین را افیون جامعه می دانستند برای موج سواری و برخورداری از گیشه های پر درآمد خرافه پرستی، مانند ارباب معابد باستانی و معاصر، پیوسته در حال آفریدن ابزارهای معنوی برای جذب مشتری و مرید و سالک و هوادار و فدائی هستند....
اما موضوع دعا و حاجت طلبی در دین مبین اسلام و تمام ادیان و مذاهب ریشه ای الهی و مشترک دارد که اجابت دعا را در زمانها و مکانهای خاص و وسیله قرار دادن شفیعان آبرومندی مثل والدین، فرشتگان، کتب مقدس، قبور و ارواح پاک علما، شهدا، صلحا و از همه مهمتر انبیا و اولیا را مورد تأکید قرار می دهد، اما به طور مشخص موضوعی که در این کتاب، محور بحث و تفکر شاعرانه قرار گرفته، علاوه بر موضوعات فوق و پرهیز از جهالت، تأکید روی خودِ شخص دعاکننده و حاجت خواه و متوسل است، با این معنی که اگر در دعا تمام‌حلقه های خدائی رابطه از بالا به پائین وصل باشد ولی قلب و روح دعا کننده به آن حلقه ها وصل نباشد، دعا بی ثمر و خودفریبی است ولی اگر دل شکسته (که حرم الهی است) با توسل به هر کدام از ذوات پاک، و یا حتی بدون توسلی خاص، وصل به مبدأ شود تجلیگاه باب الحوائج می گردد و ممکن است کائنات به اذن خداوند در خدمت او درآید و با او هماهنگ شود و معجزه رخ دهد و نکته آخر اینکه هر توسل و مناجات و دعا و نذر و نیازی حتماً نباید منحصر به حاجت مادی گرفتن باشد، نوع اعلای آن در فرهنگ تشیع و زبور آل محمد (صحیفه سجادیه) رشد و تعالی جامعه، پرستش، ستایش، سپاسگزاری و عشقبازی با خالق زیبائیهاست، اللهم ارزقنا.... آمین یا رب العالمین

۰۱/۱۱/۲۰
Sadeghi Mohammad Hossein

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی