امامزاده شاهزاده قاسم زرقان

السلام علیکم یا اهل بیت النبوه و رحمه الله و برکاته
یا باب الحوائج ، یا موسی ابن جعفر
امامزاده شاهزاده قاسم زرقان

زیارت امامزاده شاهزاده قاسم علیه السلام
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا السَّیِّدُ الشَهیدُ الزَّکِىُّ الطّاهِرُ الْوَلِىُّ وَالدّاعِى الْحَفِىُّ اَشْهَدُ اَنَّکَ قُلْتَ حَقّاً وَ نَطَقْتَ حَقّاً وَ صِدْقاً وَ دَعَوْتَ اِلى مَوْلاىَ وَ مَوْلاکَ عَلانِیَهً وَ سِرّاً، فازَ مُتَّبِعُکَ و َنَجى مُصَدِّقُکَ وَ خابَ وَ خَسِرَ مُکَذِّبُکَ وَالْمُتَخَلِّفُ عَنْکَ، اِشْهَدْ لى بِهذِهِ الشَّهادَهِ لاَکُونَ مِنَ الْفائِزینَ بِمَعْرِفَتِکَ وَ طاعَتِکَ وَ تَصْدیقِکَ وَ اتِّباعِکَ وَالسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَیِّدى وَ ابْنَ سَیِّدى اَنْتَ بابُ اللّهِ الْمُؤْتى مِنْهُ وَ الْمَاْخُوذُ عَنْهُ ، اَتَیْتُکَ زائِراً وَ حاجاتى لَکَ مُسْتَوْدِعاً وَ ها اَنَا ذا اَسْتَوْدِعُکَ دینى وَ اَمانَتى وَ خَواتیمَ عَمَلى وَ جَوامِعَ اَمَلى اِلى مُنَتَهى اَجَلى اِن شاءالله.
َالسَّلامُ عَلَیْکَ یا شاهزاده قاسم وَ رَحْمَهُ اللّهِ وَبَرَکاتُهُ.
-----------------------------------------------------------------------
با نام خدا و عرض سلام خدمت عاشقان اهلبیت و زُوار محترم حضرت شاهزاده قاسم
ضمن قبولی طاعات و عبادات و زیارات شما خواهشمندیم عکسها و خاطرات و دلنوشته های خود را به ایمیل hodhodzar@gmail.com
صادقی ارسال فرمایید تا با نام شریف خودتان در سایت قرار گیرد
والسلام- خادم سایت : صادقی 09176112253
----------------------------------------------------------------------------
شماره حسابهای آستانه امامزاده شاهزاده قاسم – زرقان
تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز،
جهت واریز هدایا و نذورات عاشقان اهلبیت علیهم السلام
امور عمرانی 4035-7017-9978-6037
امور فرهنگی 3920-7017-9978-6037
امور مدیریتی 4142-7017-9978-6037
نذور ضریح 3813-7017-9978-6037

طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴ ق.ظ

ایران در حمایت از فلسطین سنگ‌تمام گذاشت

گزارش خبری کیهان
ایران صدای فلسطین شد سنگ‌تمام ملت در حمایت از مقاومت غزه
دیروز مردم سراسر ایران اسلامی بار دیگر در حمایت از مقاومت غزه به‌پا خاستند و آمادگی خود را برای نابودی اسرائیل اعلام کردند.
سرویس سیاسی ـ

زیر موشکباران صهیونیست‌های پست‌تر از حیوان همچنان زندگی می‌کنند و چنان مقاوم‌اند که جهان را به حیرت واداشته‌اند. مردم استوار غزه به طوفان الاقصی مفتخرند و از رشادت جوانان مقاومت در برابر ارتش تروریست صهیونیستی سربلند. هم در کوچاندن‌شان از غزه، دشمن را ناکام گذاشتند، هم در خیال خام نابودی حماس و جهاد. دشمن را به زانو درآورده‌اند و سردرگم ساخته‌اند؛ صهیونیست‌ها و حامیان‌شان می‌دانند مقاومت پیروز میدان است و از این وحشت، همچنان شرارت می‌کنند. کودکان و مادران و پدران مظلوم اما مقاوم و مقتدر صحنه استقامت در غزه آفریده‌‎اند و در مسیر قواعد الهی در عالم قرار گرفته‌اند، خدای حکیم هم در ازای این استقامت، آینده روشنی برایشان خلق خواهد کرد.
چهل و چهارمین روز جنگ است
و همه جا سخن از ایستادگی و مقاومت‌شان
چهل و چهارمین روز جنگ است و همه جا سخن از ایستادگی و مقاومت‌شان. از شرق عالم تا پایتخت‌های اروپا در پشتیبانی از آنان به‌پا خاسته‌اند. دیروز مردم سراسر ایران اسلامی بار دیگر در حمایت از مقاومت غزه به‌پا خاستند و آمادگی خود را برای نابودی اسرائیل اعلام کردند. مقاومت، مظلومیت و پایداری مثال‌زدنی غزه را فریاد زدند و سنگ تمام گذاشتند.
در تهران، مردم با حضور در خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب ضمن اعلام حمایت از کودکان مظلوم غزه، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

۰ نظر ۲۸ آبان ۰۲ ، ۱۱:۱۴
Sadeghi Mohammad Hossein
متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی که در تاریخ چهار‌شنبه 17 آبان ۱۴۰۲ برگزار شده بود، صبح امروز در محل برگزاری همایش در قم منتشر شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، مرحوم علامه را پدیده‌ای کم نظیر در حوزه‌های علمیه در قرن‌های اخیر خواندند و گفتند: یکی از کارهای مهم آیت‌الله سید محمد حسین طباطبایی در بحبوحه تهاجم اندیشه‌های وارداتی و بیگانه، جهاد فکری و تشکیل یک پایگاه فکری مستحکم و با آرایش تهاجمی بود، کاری که امروز به آن نیاز داریم.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های برجسته و ممتاز مرحوم علامه طباطبایی همچون «علم»، «پارسایی و پرهیزگاری»، «مَلَکات اخلاقی»، «ذوق هنری و شعر و ادبیات» و «صفا و رفاقت و وفاداری»، افزودند: در بُعد علمی ایشان جنبه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها تنوع علمی کم نظیر آن مرحوم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تسلط علامه طباطبایی در علومی همچون «فقه»، «صول»، «هیئت و ریاضیات»، «تفسیر»، «علوم قرآنی»، «شعر و ادبیات» و «اَنساب» خاطرنشان کردند: در کنار این تنوع علمی عجیب، عمق علمی و فکری ایشان در علوم مختلف نیز بسیار قابل توجه است به گونه‌ای که یک اصولی صاحب مبنا و یک فیلسوف نوآور و یک مفسر شگفتی‌ساز بود.
انتشار اکثر آثار علمی علامه طباطبایی در دوران حیات و شاگرد پروری ایشان از دیگر جنبه‌های علمی مرحوم علامه طباطبایی بود که رهبر انقلاب به آنها اشاره کردند و افزودند: تربیت شاگردان عالِم و اندیشمند و تاثیرگذار همچون شهید مطهری و شهید بهشتی و مرحوم مصباح یزدی در هیچ عالِم دیگری تا به این حد دیده نشده است و اکثر شاگردان مرحوم علامه نیز جزو نقش آفرینان انقلاب اسلامی بودند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دو ویژگی برجسته علامه طباطبایی را مورد اشاره قرار دادند و افزودند: یکی از این ویژگی‌ها، جهاد علمی کم نظیر و تشکیل یک پایگاه فکری مستحکم با رویکرد تهاجمی، در بحبوحه تهاجم اندیشه‌های وارداتی و بیگانه و شبهه افکنی‌ها بود که دو اثر «اصول فلسفه و روش رئالیسم» و «تفسیر المیزان» نمونه‌هایی از این جهاد علمی هستند.
ایشان تفسیر المیزان را دریایی از معارف اجتماعی و سیاسیِ روز در کنار مبانی فکری و حِکَمی و جنبه‌های خاص تفسیری برشمردند و گفتند: امروز نیز ما نیازمند پایگاه فکری تهاجمی هستیم که پاسخگوی نیازهای روز و شبهات باشد و این کار را باید از مرحوم علامه طباطبایی یاد بگیریم.
رهبر انقلاب اسلامی، عمل به معارف اخلاقی و سلوکی و بسنده نکردن به ارائه صِرف مطالب اخلاقی را دومین ویژگی برجسته علامه دانستند و خاطرنشان کردند: مرحوم علامه طباطبایی با آن همه وجوه علمی، هیچ هویتی برای خود قائل نبود و در برخوردهای رفاقتی و عمومی یک انسان نرم‌خو، صاحب حِلم و متواضع و گرم و گیرا و دلچسب و خوش بیان بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: علامه طباطبایی آنقدر که اکنون شناخته شده است در زمان حیات، شناخته شده نبود و به برکت اخلاص ایشان، روز به روز شخصیت و آثار علامه در سطح کشور و دنیا، بیشتر شناخته خواهد شد.
۰ نظر ۲۴ آبان ۰۲ ، ۱۳:۳۶
Sadeghi Mohammad Hossein
سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶ ق.ظ

شهید بزرگوار مهدی نوری افشار

فرماندار سراوان از درگیری مرزبانان ‌با یک گروهک تروریستی در مرز سراوان خبر داد و گفت: یک مرزبان به شهادت رسید.

سعید تجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ‌در زاهدان در تشریح جزئیات درگیری مسلحانه بامداد امروز، دوشنبه، نیروهای مرزبانی با یک گروهک تروریستی اظهار داشت: ساعت 2:50 بامداد دوشنبه درگیری مسلحانه میان عناصر معاند با نیروهای مرزبانی در مرز سراوان رخ داد.

فرماندار سراوان با اشاره به اینکه این درگیری در میل 184 بین «کشتگان و زیارت» مرز سراوان رخ داده است، افزود: در پی این درگیری یک نفر از نیروهای مرزبانی به‌نام «مهدی نوری افشار» به شهادت رسید و دو نفر سرباز مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه حال عمومی مجروحان مساعد گزارش شده است، ادامه داد: در زمان حاضر شرایط منطقه آرام است.

همچنین سردار رضا شجاعی فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان نیز‌ گفت: شب گذشته مرزداران هنگ مرزی سیرکان، در درگیری با گروهک تروریستی در منطقه صفر مرزی از ورود این گروهک تروریستی به خاک میهن عزیزمان ممانعت کردند.

وی افزود: در این درگیری مسلحانه یکی از دلاورمردان مجاهد مرزبانی به نام استواردوم "مهدی نوری افشاری" با مقاومت جانانه مقابل گروهک تروریستی و دفاع از حریم کشور به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

به گزارش تسنیم، شهید "مهدی نوری افشاری" این دلاور مجاهد مرزبانی سیستان و بلوچستان که در دفاع از کیان ایران اسلامی با نثار جان خود به خیل همرزمان شهیدش در مرزهای کشور پیوست، اهل و ساکن شهرستان زهک است.
۰ نظر ۲۳ آبان ۰۲ ، ۱۰:۵۶
Sadeghi Mohammad Hossein
شنبه, ۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۰۸:۳۶ ب.ظ

پیروزی خون بر شمشیر

سیدحسن نصرالله: امام خمینی فرموده بودند در عاشورا خون بر شمشیر پیروز شد، امروز نیز شاهد همین اتفاق هستیم/ آمریکا از سر ناتوانی ایران را تهدید می کند/ ایران هرگز به نیابت از مقاومت تصمیم گیری نمی کند اما همواره پشتیبان آن است/ اگر آمریکاییها نمی خواهند منطقه دچار جنگی فراگیر شود باید تجاوز به غزه را متوقف کنند...

۰ نظر ۲۰ آبان ۰۲ ، ۲۰:۳۶
Sadeghi Mohammad Hossein
جمعه, ۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۰۴:۳۱ ق.ظ

یا امام زاده شهید شاهزاده قاسم

از منسوبین به باب الحوائج حضرت موسی ابن جعفر علیهم السلام

 

۰ نظر ۱۹ آبان ۰۲ ، ۰۴:۳۱
Sadeghi Mohammad Hossein
سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۰۳:۴۰ ق.ظ

یا علی عالی اعلا

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۱۶ آبان ۰۲ ، ۰۳:۴۰
Sadeghi Mohammad Hossein
جمعه, ۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸ ب.ظ

یا شهید

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۱۲ آبان ۰۲ ، ۲۲:۰۸
Sadeghi Mohammad Hossein
جمعه, ۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۰۹:۰۷ ب.ظ

13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار گرامی باد

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ضربه بزرگی به آبرو و حیثیت این کشور بود؛ تصرف سفارتخانه آمریکا در ایران به سایر کشورها فهماند که این کشور جاسوس‌خانه دارد نه سفارتخانه. این واقعه، دست دشمن رو شد و به کشورهای جهان سوم جرات و جسارت داد که اگر آمریکا در کشور آن‌ها جاسوسی می‌کند، می‌توانند آن را تعطیل کنند.

به گزارش ایسنا، پس از اعلام پذیرش شاه مخلوع توسط آمریکا، گروهی از دانشجویان که خود را «دانشجویان پیرو خط امام» می‌نامیدند در روز ۱۳ آبان سال ۵۸ به سمت سفارت آمریکا تظاهرات کردند اما این تظاهرات با تسخیر سفارت و دستگیری دیپلمات‌های آمریکایی توسط این دانشجویان همراه شد. البته انتشار خبر ملاقات‌ بازرگان‌ رئیس‌ دولت‌ موقت‌ با برژینسکی‌ مشاور امنیت‌ ملی‌ کارتر در روز دهم آبان نیز موجب خشم این دانشجویان شده بود که این اقدام آنها موجب استعفای دولت موقت شد.

13 آبان؛ آبروی آمریکا رفت... به نقل از ایسنا   

۰ نظر ۱۲ آبان ۰۲ ، ۲۱:۰۷
Sadeghi Mohammad Hossein
جمعه, ۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۰۷:۵۴ ق.ظ

امروز نماز جمعه در شازده قاسم

به امامت امام جمعه محترم حجة الاسلام والمسلمین رئیسی زاده

گزارش ستاد نماز جمعه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
بدین وسیله به اطلاع همشهریان ارجمند می رسانیم باتوجه به برگزاری نمازجمعه درحرم امام زاده قاسم  وسیله ایاب وذهاب جهت انتقال نمازگزاران  به حرم مطهر راس ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه از مقابل مسجدجامع مهیا می باشد.

۰ نظر ۱۲ آبان ۰۲ ، ۰۷:۵۴
Sadeghi Mohammad Hossein

بنام خداوند جان و خرد
یادی ازشاعر وعارف فقید،مرحوم مغفورحاج اسماعیل فضیلت خواه
متولد : ۱۳۱۹ زرقان فارس، متوفی : ۱۳۸۸ 
آرامگاه : آرامستان سید نسیمی زرقان
----------
نام کتاب : فضیلت ایمان
مجموعه شعر و مناجات
سروده مرحوم حاج اسماعیل فضیلت خواه
گردآوری و تدوین : زهره فضیلت خواه
انتشار چاپ اول :  زمستان ۱۳۹۹
۹۶ صفحه، رُقعی
ناشر : انتشارات هدهد
چاپ : گلبرگ ، قم
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۱-۲۱-۲۵۰۸-۹۶۴-۹۷۸
شماره کتابشناسی ملی :  ۲۵۷۹۳۹۵
این کتاب در کتابخانه عمومی زرقان موجود است...
-----------------------------------

اطلاعات بیشتر و پی دی اف کتاب شریف «فضیلت ایمان» به زودی در سایت قرار خواهد گرفت.
نثار روح مطهرش : صلوات و فاتحه
------------+++++++++++++++++-------------

درباره اشعار و مناجاتهای مرحوم فضیلت... واقعا پر از فضیلت، حکمت و‌ معونیت و صفا و صمیمیت و‌ صداقت است...
شغل او برق کشی ساختمان بود ولی در حد یک ‌مهندس برق معلومات و تجربه داشت.
او در هیچ جلسه و انجمن و ‌شب شعری  شعر نخواند، فقط گاهگاهی در خیابان و کوچه و‌ بازار که تصادفا همدیگر را میدیدیم برایم چند بیتی می خواند و البته من هم برای او...
مطالب او آموزش دهنده و عبرت آموز است.
مثل یک معلم، یک رهبر مذهبی و گاه مثل یک عارف و فیلسوف و حکیم پند و اندرز می دهد... گاه مثل لقمان نصیحتها به فرزندش دارد، نه فقط فرزند خودش بلکه تمام فرزندان دین و وطن و حتی جهان...
او عاشق اهلبیت عصمت و طهارت است و آنها را در ارتفاعی عالی از سطح تمایلات مادی می بیند و البته در دسترس...
جهان بینی و اعتقادات او موروثی نبود، بلکه از طریق تفکر و تعقل به دست آورده بود...
کتاب او الگویی است برای خودسازی و جامعه سازی، کتابی ساده و ‌روان برای تشنگان حقیقت و ‌گمگشتگان وادی معرفت، کتاب او‌ کتاب هدایت و نجات و سعادت است.
دردها را بر می شمارد و‌ درمانها را با زیباترین و ساده ترین کلام بیان می کند و به انسان آرامش می بخشد... مثل یک دریاچه آرام و آبی در دامنه کوهی سرسبز و پر از گل و گیاه و البته آمیخته به خار و درندگان....، چون دنیای او‌ در آثارش یک دنیای حقیقی و واقعی است...
با دلی پاک مناجات می کند و روش عشقبازی با خداوند را یاد می دهد...
 شایسته است اشعار و مناجاتهایش توسط مداحان و سخنوران در مساجد و تکایا قرائت شود و یا بصورت سرود و تصنیف خوانده شود.
مرحوم فضیلت در این کتاب، مهمترین چیزی که یاد می دهد «مناجات نویسی» است، یعنی نوشتن همان راز و نیازهائی که ما در خفا و آشکار، زبانی و قلبی، گاه و بیگاه با خدای خود داریم و سطح خواسته ها و افق دیدگاههای ما را با بیان بسیار ساده منعکس می کند، نه به عنوان عارف نمایی و فلسفه گرائی و انشانویسی... بلکه به عنوان سخنانی صمیمی و حقیقی و از دل بر آمده با خالق و معبود و محبوب و معشوق ازلی، یعنی ثبت تجربه های ارتباط و وصال و هجران و عرض راز و نیاز با خداوند... و همچنین عرض ادب و التجا به ساحت ائمه معصومین بویژه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف....
گواه من اینک اشعار زیبا و دلنشین و مناجاتهای روحبخش و صمیمی او.... تقدیم به شما.... والسلام، محمد حسین صادقی، زرقان

دریافت صلواتی کتاب فضیلت ایمان
حجم: 2.6 مگابایت

۰ نظر ۰۶ آبان ۰۲ ، ۲۲:۴۴
Sadeghi Mohammad Hossein